Kdy nelze opravit poškozenou pneumatiku?
V některých případech je oprava osobní pneumatiky alternativou k nákupu nové pneumatiky, nezapomeňte však, že ji lze opravit maximálně čtyřikrát - pak byste se měli rozhodnout ji vyměnit. Je třeba mít na paměti, že jsou situace či pneumatiky, které neumožní opravu pneumatiky:
- Poškození bočních stěn pneumatiky,
- Poškození oblasti patky pneumatiky,
- Poškození neošetřované oblasti dezénu (liší se pro různé typy a velikosti pneumatik),
- Dezén pneumatiky o hloubce menší než 1,6 mm,
- Poškození vnitřní konstrukce pneumatiky,
- Vysoký index rychlosti pneumatiky (více než 240 km/h),
- Pneumatika typu run-on-flat nebo podobného typu, která umožňuje nouzové dojetí do servisu bez tlaku v pneumatice,
- Uplynutí 10 let od data výroby pneumatik,
- Pneumatika nemožňující vyvážení.
Kdy by se měla poškozená pneumatika opravit?
Všimnete-li, že vaše auto při jízdě rovně táhne volant doleva nebo doprava, pokud je na přístrojové desce rozsvícený indikátor snímače tlaku (TPMS), pakliže jste na cestě něco narazili, pokud pneumatika nemá dostatek vzduchu, či jestli máte jen podezření, že s pneumatikou není něco v pořádku, odborníci ze sítě Premio provedou podrobnou kontrolu a spolu s vámi se rozhodnou pro opravu nebo výměnu pneumatiky.
Jízda na poškozené pneumatice je nebezpečná pro vás a ostatní účastníky silničního provozu. Proto je dobré, jestliže si všimnete, že s pneumatikou není něco v pořádku, nechat případnou vadu správně diagnostikovat odborníkem ze sítě Premio. Je důležité svěřit opravu pneumatiky do rukou profesionálů, protože na rozdíl od prvotního dojmu jde o proces, který vyžaduje znalosti, školení a důsledné dodržování konkrétních postupů. Odmítne-li odborník Premio opravu pneumatiky, dělá to jen kvůli vaší bezpečnosti. Důvěřujte mu a nehledejte na opravu nikoho jiného.